Retourneren

Niet goed? Geld terug! Je hebt 14 dagen herroepings-, ruil- en retourrecht bij Sport1shop. 

Hoe retourneer je een bestelling?

  1. Verpak je retournering, voor zover mogelijk, in de originele verpakking
  2. Voeg bij de retournering de volgende gegevens toe:
  • Naam
  • Bestelnummer
  • Indien gewenst verzoek tot ander artikel / maat
  • Eventueel de bijgevoegde pakbon / factuur
Verstuur je retournering naar het volgende adres: 

Sport1shop
Retourservice
Stationstraat 19A
9170 Sint-Gillis-Waas Belgie

Je ontvangt van ons een bericht wanneer de retournering ontvangen en verwerkt is. Binnen 10 werkdagen zul je het bedrag terug op je rekening ontvangen. 

Retourregels

Je hebt het recht om binnen 14 dagen zonder opgave van redenen, een artikel retour aan te melden(herroepingsrecht). Binnen deze termijn mag je het artikel bekijken, beoordelen en/of passen zoals je ook in een winkel doet, tenzij anders vermeld. Je hebt vervolgens nog 14 dagen om het artikel terug te sturen naar Sport1shop.

De herroepingstermijn verstrijkt 14 dagen na de dag:

  • waarop het artikel in je bezit is: 
  • bij meerdere artikelen in een bestelling, die afzonderlijk worden geleverd: waarop je het laatste artikel hebt ontvangen:
  • bij een artikel dat uit verschillenden onderdelen bestaat: waarop je het laatste onderdeel hebt ontvangen.

Je kunt het artikel alleen terug sturen als:

  • het artikel compleet is
  • in de - voor zover redelijkerwijs mogelijk - originele staat en fabrieksverpakking.

Retourneren en terugbetalen

Je kunt voor je bestelling binnen de zichttermijn van 14 dagen een retouropdracht doorgeven, mits je aan de spelregels voldoet. Als je de gehele bestelling retourneert, worden de in rekening gebrachte verzendkosten gecorrigeerd. Behoud je een deel, dan betaal je voor het verzendklaar maken, controleren, transporteren en bezorgen van je bestelling een bijdrage afhankelijk van artikelsoort en -gewicht. Zijn de verzendkosten nog niet afgeboekt na het retourneren van de gehele bestelling, dan gebeurt dit bij het opmaken van je eerstvolgende rekening. De artikelen worden uiterlijk binnen 2 weken na ontvangst in ons magazijn retour verwerkt.

Heb je je bestelling vooraf met iDeal betaald en is er door het retour verwerken van de artikelen in onze administratie een tegoed ontstaan, dan storten wij dit direct terug. Het bedrag staat binnen enkele dagen, doch uiterlijk binnen 14 dagen na verwerking van het retour op je rekening. Wij betalen je terug met hetzelfde betaalmiddel als waarmee jij ons betaald hebt. Als je nog facturen met een betalingsachterstand open hebt staan, storten wij niet terug. We verrekenen het bedrag dan met dit openstaande saldo.

Tegoeden, ontstaan door het verzilveren van een waardebon betalen wij niet uit.

Ruilen

Het ruilen van een artikel voor hetzelfde artikel in een andere maat of kleur, geldt als een nieuwe bestelling. Je retourneert je oude bestelling binnen de zichttermijn en geeft je nieuwe bestelling door zoals je gewend bent. We brengen dan ook verzendkosten in rekening voor het verwerken en bezorgen van deze bestelling.
Moet een artikel geruild worden door een fout van ons of door een defect, dan zijn de kosten uiteraard voor onze rekening.


Klachten

We raden je aan om klachten eerst bij ons kenbaar te maken door te mailen naar klantenservice@sport1shop.nl. Leidt dit niet tot een oplossing, dan is het mogelijk om je geschil aan te melden voor bemiddeling via Stichting WebwinkelKeur. Vanaf 15 februari 2016 is het voor consumenten in de EU ook mogelijk om klachten aan te melden via het ODR platform van de Europese Commissie. Dit ODR platform is te vinden op http://ec.europa.eu/odr . Wanneer je klacht nog niet elders in behandeling is dan staat het je vrij om je klacht te deponeren via het platform van de Europese Unie."